Långhelg, grillhelg och bygghelg trots fuktig väderlek!

Äntligen långledigt, men det är tråkigt att jag har ont i min handled. Kan omöjligt greja i trädgården, försökte rensa lite med vänster hand men det gick så där. å nej å nej det gick inte så bra alls ;) Ordinerad vila av kollegorna och maken och det är nog bäst att lyda för nu har jag haft ont i en vecka. Jag fungerar som arbetsledare här hemma, Jonas har dragit igång ännu ett byggprojekt! Vi var på Byggmax i ösregnet och hämtade virket, kändes som vi hade något som inte stod helt rätt till i huvudet... Det blir trädäck på framsidan också, Jonas har lobbat för det i ett år och äntligen fått igenom det. Det är skönt för honom att något att göra, lite tråkigt för mig att inte kunna hjälpa till. Jag tycker att det är roligt att bygga. Får väl hugga i och skruva lite trall så småningom.

Gårdagens meny var:
Snabbmarinerad kycklinglårfilé på grillen, ugnsrostad aspargespotatis med myycket flingsalt och olja, kanarisk mojo rojo och en blandad sallad greek style.

Kvällens meny är:
Stuffad hel markill med citron-salt-vitpeppar-lime-gräslök(som jag hämtade i örtagården)-dill, färskpotatisen är skrubbad och ligger i vatten tillsammans med en näve dill nu ska sparrisen skalas och förkokas för att tillsammans med firrarna bli klara på grillen. I ♥ grillsäsong och långhelg!
/Louise

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 08:07:34
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0