Mamma och Pappa på besök från Finspång

Förra helgen var mor och far på besök från Finspång. Vi behövde hjälp med några småsaker som att laga persienner och borra ett hål i diskhon. De var inte så svårövertalande när jag sä att jag skulle bjuda dem på lite läcker mat. Och läcker mat det blev det tycker jag själv. Som ni har sett tidigare så började vi med att grilla hamburgare ute och jag dukade upp buffén i snödrivan, kändes som på 80-talet när vi hela familjen var i Sälen varje vinter.

Här kommer menyn:

Lördagkväll:

Räk och röktlax toast




Till det drack vi ett vitt vin som jag verkligen kan rekomendera:
Bellingham Chenin Blanc 2008 Artn nr: 2085 Pris: 79 Kr, grymt prisvärt.

Varmrätt:
Långsamt helstekt Ryggbiff med rödvinsreduktion serverades med ugnsbakade rotfrukter



Till det drack vi ett vitt vin som var ok-
Foot of Africa Shiraz Cabernet 2009 Artn nr: 2001 Pris: 189 Kr/box, ej prisvärt.

Kvällen avslutades sedan med kaffe, whiskey, cognac och Yatzy. Louise vann.

Söndagens meny:

Västerbottenpanerad laxfilé med smörslungad färskpotatissallad serverades med en romsås.



Tycker att jag hade lite för mycket västerbottensost så det tog överhanden, annars en väldigt god bjudrätt som man kan förbereda i förväg.

/Jonas

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja tänk vad mysigt det var att äta mat i snögroparna i fjällen! Mycket trevlig mat mamma och pappa såg ut att ha fått. De skröt som vanligt om den goda och lyxiga maten ni bjöd på ;)

2010-03-21 @ 13:31:12
Postat av: Malin

Åh som jag letat detta recept. Inte så du vill dela med dej utav västerbottenpanerad laxfile receptet?

2010-11-08 @ 15:44:08
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0