Ingen kulinarisk mathelg!

Har legat nedbäddad sedan i onsdags, kände mig bättre i fredagskväll. Sprang (gick nog snarare sagt) i väg till affären och handlande. Jag lagade ihop en grillad oxfilé med flamberad pepparsås och råstektpotatis.  Blev sen en lugn kväll med en whiskey och maxi-yatzy med frun, jag fick pisk. Vaknade sedan upp på lördagen och mådde mycket illa. Det fortsatte hela dagen, så kvällens meny blev omgjord till kyckling faijtas. Men det var ingen av oss som var sugna på mat. Vaknade upp idag och mådde bättre men nu ligger frun med feber och har också mått illa idag. Louise har inte velat ha någon lagad mat idag, jag har kunnat bistå henne med blåbärssoppa och mannagrynsgröt. Vi hade bjudit in Gösta och Britt på middag men den fick givetvis ställas in, jag som hade köpt färsk lax hos fiskarn, men den ligger nu i frysen. Jag passade istället på att laga en maträtt som bara jag gillar i hushållet, Korv Stroganoff. MUMS, den blev grymt god. Så imorgon blir det korv i låda istället för en färsk laxfile med västerbottenstäcke och cypriotisk färskpotatis. Men det kommer flera tillfällen för lax.

Hoppas nu Louise blir frisk, under de 8 år vi har varit tillsammans tror jag inte att hon har haft feber.

Ha en trevlig matvecka, och alla barnfamiljer på onsdag kommer en ny veckomatsedel!

Jonas


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här kommer en krya på dig-kram! / Elin

2010-03-09 @ 20:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0