Husmanskost -Ja tack!

Idag har jag premiärlagat Raggmunk med stekt fläsk och rårörda lingon som serverades med vitkål- & morotssallad.


Det blev såå gott!

Jag kom hem ganska tidigt från jobbet idag och därför fanns det tid för matlagning som tar lite längre tid, men jag började det hela med att promenixa Stenby runt. Det är bara så härligt att kunna vara ute i solljuset efter jobbet. Det känns verkligen som att vi går mot ljusare tider nu. Väl hemma plockades det fram ingredienser och Morbergs blåa.



Vispa smet och riva potatis, skära vitkål och blanda dressing. Jag var oerhört försiktig med rivaren, hade ett smärre missöde igår och höll på att hyvla av mig halva tummen. Idag klarade jag mig undan utan att blodvite uppstod. Järnberikad mat förresten ska inte det vara nyttigt?

   Se så fina di är!

  Mums tunna, frasiga raggmunkar!


Jag har så svårt med att komma på vilken mat som jag ska laga i veckorna, men tillsammans med min finurliga karl har vi klurat ut en veckomatsedel (dock inte den som ligger på bloggen). Kan vara så att han har tröttnat på frugan som ringer vid femtiden "ääääääälskliiiiiing, vad e du sugen på för mat idag?". Vi har försökt tidigare med matsedel, men då blev jag bara anti mot maten bara för att den var förutbestämd. Just nu funkar det iallafall! Det är så enkelt för allt e hemhandlat och finns på plats redan, jag behöver inte springa runt på coopen och försöka hitta inspiration. För mig blir det ofta samma maträtt på vardagarna, med det här sättet är det enklare att variera.
Imorgon blir det också raggmunk för det blev en massa över!
/Louise


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lollan ser piggare ut - vi gillar´t! :) Ser smaskigt med raggmunk!

2010-03-10 @ 20:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0