Västerbottensresan i bilder


Paus




Ävernattning i Nordmaling


Här bor gammelmoster Birgit


Släktens historia startar på Höglunda mitt i skogen.

V70 klarade skogsvägen, tur att vädret var bra!

En kort promenad bort till bagarstugan.





Vedugnen i bagarstugan finns kvar än idag.


Mormorsmor och mormorsfar




På Norrby bodde gammelmormor och där lekte mamma på sommarloven.




Jag hoppade i havet vid Sikeåhavscamping där vi bodde i två campingstugor. Det var kallt i vattnet men varmt på land.


Gammelmoster Thyras man Owes villebråd.




Mammas kusin Ulla visade mig hjortron, för första gången.


Lunch på hotellet med utsikt över forsen, så vackert.




Raka grusvägar, på den här vägen såg vi minst sju älgar! Värsta älgsafarit!

Raka asfaltsvägar


Tyvärr fick jag inte med Flurkmark, helskojiga namn på byarna i Västerbottensland.


Vacker kväll i Sikeå


/Louise

Kommentarer
Postat av: madde

härliga bilder !

2010-07-30 @ 23:17:02
Postat av: Louise

Tack, det var en fantastisk resa!

2010-07-31 @ 13:10:22
URL: http://matochhjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0