"som en kalv på grönbete"

Så var nya cobraklubborna äntligen invigda och golfsäsongen(en trasig handled har förskjutit premiären). En galen urladdning på golfbanan igår förmiddag, jag var överallt och ingenstans. Slog snett, slog långt som satan, hookade, cleanade ur bunkern, gjorde par you name it I did it! Jag citerar min mamma "som en kalv på grönbete".

Det är stor skillnad mot mina gamla topflitegodingar, de nya klubborna känns självklara att det kommer bli en bra träff när jag adresserar bollen. De är också lättare och går oftast en klubba längre. Det enda negativa är att jag har ett glapp i setet nu för det var bara 6-sw (jag har ju en uppsättning wedgar så sandwedgen var onödig, nån som lägger ett bud på en 56 graders cobra??). Förresten nu säger jag emot mig själv, måste nog spela in klubborna lite mer, för jag påstår ju att sexan går som en femma så det borde juh vara lungt.. Återstår att se...

Har nu spelat två rundor och har gjort en klar förbättring idag, drog i en birdie på 16e på Sundbyholm :)  Jag och maken ska spela "äkta makar" på söndag och då var jag tvungen att ha två markeringar i hcp-kortet så det var bara att ge sig ut på banan och harva. Det var sååå roligt trots ett inte godkänt resultat. Igår gick vi ut vid nio och var klara vid ett, det var nästintill olidligt hett så imorse fick vi tag på en tid klockan 7.10 och det var mycket behagligare. Det kom en ensam herre på ettan och han fick gå med oss, jag är mäkta imponerad av honom. Jag frågade aldrig om åldern men genom samtalsämnena som kom upp har jag listat ut att han var minst 75 år kanske upp mot 80. Helt otroligt, att han gick på som ingenting i värmen och spelade sina drivrar från röd tee och låg oftast mitt i fariwayen, till skillnad från mig... Slår man långt så är felmarginalen större, träningen har verkligen hjälp mig längdmässigt nu måste jag träna på siktet (som vanligt).

Imorgon har jag och Jonas bröllopsdag så förmiddagen går åt till förberedelser inför kvällens middag (han e på seriespel så jag blev befodrad till kökschef!! inte illa!?) på eftermiddagen tänkte jag åka ut till golfbanan och träna lite närspel och det kan bli en hink på rangen också kan jag tänka. Söndagens spelform är bästboll så det känns rätt tryggt, ballar jag ur så kan man alltid hoppas att Jonas gör bra ifrån sig. Håll tummarna för oss och för herrarna som har sista omgången i seriespelet i helget på Haninge. Heja Heja!
/Louise

Kommentarer
Postat av: madde

golfnörd :)kramis

2010-07-18 @ 17:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0