Midsommar i östergötland och Annsjön

Midsommaren firades traditionsenligt hos svägerskan och svågern i Annsjön. På min födelsedag fick jag en systemkamera så bloggen kommer nog att fyllas med bilder hädanefter..



Vi kom ner dan före midsommarafton och jag inledde långhelgen med ett dopp i tjugogradigt vatten, det var så skönt och jag kom faktiskt i före Adam, hahaha. Det var bra gjort av mig som har gått och blivit värsta badkrukan!


Fullmåne och en underbart ljummen sommarkväll

Själva midsommaraftonen inleddes med sovmorgon och god frukost, som alltid ;)
Till lunch mumsade vi lite olika sillsorter och potatis från svärmor och svärfar. Jonas gjorde gravad thaiströmming, jag tyckte den smakade gott men han själv gillade den inte.


Sedan tog vi bilarna och for ändå längre in i de östgötskaskogarna med målet Grytgöl och paraden Polustus (hmm tveksam över stavningen men det kanske e rätt)

På väg                          Bilkö i skogen            Framme i Grytgöl och Polustus


Paraden syftar tillbaka på året som har varit, vilket jobb det lagts ned. Jag är helt fascinerad över vilken stark tradition det verkar vara i de trakterna såå mycket folk som tar sig dit och tittar.


Sjysst balansJodå det är eld

 Sedan tog vi oss hem för vätskepåfyllning och fika. Carina hade bakat en jordgubbstårta med chokladfyllning, en favorit hos Jonas tror jag..

Till kvällen grillades det hejvilt både fläsk och rådjur och till det hade vi en massa plockmat. Jonas hade varit och finshoppat i delikatessen på ICA Ekängen och fått med sig både det ena och det andra.


Kvällen avrundades med ett parti kax, men dess förinnan tog jag och Jonas en kvällspromenad på tu man hand.


/Louise

Kommentarer
Postat av: Miranda

Hej! Jag har själv tänkt att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 01:31:41
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0