Blåsväder, vart tog solen vägen??

Är det verkligen meningen att det ska kännas som försmak av hösten redan? Dessutom på min semester. Lite bitter är jag, erkänner direkt. Synd att inte ha fått njuta av värmen under semestern. Men det är skönt att vara ledig inga tider att passa och sova så länge man vill på morgonen. Det mindre fina vädret har gjort att vi varit inne och städat så nu är det såå fint. Mottot på sommaren är "man är ju ändå ute, städa kan man göra när man är inomhus"!

Igår hade vi besök av Jonas bror med familj, det var mysigt att ses igen. Vi tog en tur ut till Sundbyholm och tittade runt lite, en del fina båtar att spana in. Sedan for vi förbi kött och fisk-butiken där ute. Barna tyckte det var bra att man får provsmaka, jag med ;)) Vi kunde äta middagen ute men kaffet tog vi inne för då höll vi på att blåsa bort. Jag och Jonas(mestadels Jonas kanske men säg inget till nån) gjorde en bearnaiseås för första gången igår, det var bara att vispa och vispa och vispa lite till. Den fick högsta betyg av Ida, tack för det! Grillad nötytterfilé och majskolvar med hela småpotatisar i ugn till "bean" var mumsigt.

/Louise


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2011-07-20 @ 05:26:57
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0