Premiär för Mat & Hjärta

Nu äntligen ett forum att bara frossa i våra tankar om mat och annat som ligger oss båda varmt om våra hjärtan. Helgernas menyer är en process som växer fram i våra tankar under vardagarna, främst är det Jonas som är idéspruta och hittar nya recept. Själv älskar jag att äta hans mat och bara vara i närheten när han styr i köket under helgerna. Jag står för maten på vardagarna och Jonas på helgerna.

Idag provas det nya recept;
Citrusmarinerade pilgrimsmusslor på en bädd av sallad sedan laxtournedos vilande på grillad grön sparris med havtornssmörsås och örtslungad mandelpotatis avslutningsvis en vaniljpannacotta med björnbär och ett hjärta av choklad.

Igår när jag kom hem från två dagars konferens (med vad som bestod av diskussioner, kaffedrickande, god mat och skratt och mera kaffe, diskussioner och ännu mer att äta) möttes jag av ett stort fång röda rosor och en redan planerad och inhandlad meny för fredagens kväll och även denna kväll. Tyvärr klarade jag bara att äta en rätt vilket till min förvåning var sushi och chokladfonduen sköts på framtiden för min mage var alltför full...

Ser mig själv som lyckligt lottad att få dela kärleken och matglädjen med min make, lyckan över en egenhändigt reducerad fond eller över att få dela på en Brunello i stearinljusens sken.

Jag har jag gjort något som gör mig på gott humör nämligen pysslat om mina blommor. Fick ett ryck i höstas och tog in alla pelargoner som jag haft på uteplatsen, nu har de stått i ett rum och blivit sådär vintertråkiga som bara pelargoner blir. Idag kom jag ihåg att köpa jord när jag var till affären och kunde planter om dem, likaså orkideérna. Det börjar så smått kännas som om våren kommer smygandes trots snön som drivvis pryder trädgården..
/Louise


Kommentarer
Postat av: madde

jag gillar't !!

2010-02-13 @ 20:18:57
URL: http://madeleneericsson.blogg.se/
Postat av: Eva Törnqvist

Ni är så söta...kul att ni gillar god mat..de gör jag med..pilgrimsmusslor gillar jag..men aldrig gjort själv..var det svårt? Kram Eva

2010-02-13 @ 22:31:27
Postat av: annika

goda pilgrimsmusslor !

kram på alla hjärtans dag <3

/ annika

2010-02-14 @ 16:36:16
Postat av: Systeryster

Tjolahopp! Fin blogg ni har fixat! Ni har visst missat min.... ;)Nu ska här inspireras!! Kram syster

2010-02-17 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0