Pilates och promenad

Dagens träning har bestått av en promenad runt nejden här i stenby, rosor på kinden och solsken i blick. En helt fantastisk senvinterdag helt enkelt.

Har även tagit mig till gymmet och kört ett pass pilates. (Under tiden var Jonas och tvättade bilen till mig :) måste ju ha en fin bil att åka till jobbet i) Eftersom det var första gången så visste jag inte riktigt hur det skulle gå till därför hade jag heller inte med mig min yoga-matta. Så jag fick börja med att springa ner till salen längst ner för att hämta en matta för passet hölls inte i den salen. Kommer upp uppvärmd och klar och får iallafall en plats längst bak i salen, vilket är ett måste... Ser mig runt omkring, känner inte igen någon. Instruktören kommer infarandes och inleder med "är det någon som är här för första gången?" jag sträcker upp handen tillsammans med en tjej till. Skönt jag var inte ensam förstagångare iallafall. Det var lite luriga övningar, det svåra var att hitta rätt position och spänna till magen samtidigt som jag höll blicken fäst på att punkt framför mig och samtidigt hålla balansen.. Tack och lov att jag har en god grundbalans. Så här efteråt så känner jag mig skönt trött i kroppen, men det var väl inte det roligaste passet jag varit på. Kan dock vara bra och blanda träningsformerna så det inte blir så ensidigt.

Nu vankas det hel ugnsstektkyckling med rödvinssås och mandelpotatis halvor! Jag föredrar en helkyckling framför de där upp-pumpade kycklingfiléerna.
/Louise

Kommentarer
Postat av: madde

snacka om att ni äter skaplig lyxmat ! ;) blir avis! vad modig du är som prova någe nytt och vad snäll jonas var o tvätta bilen åt dig hihi! kram madde

2010-02-14 @ 20:00:08
URL: http://madeleneericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0