Matupplevelse i Tunisien

Förra veckan var jag i Tunisien närmre bestämt Tabarka och Hammamet. Jag var och startade upp vårt nya resmål i Tabarka. Vi var en kväll ute med klubbchefen Mounder och åt på en av hans kompisars restaurang nere vid hamnen i Tabarka. Restaurangen är mycket trevlig med utsikt över hamnen med fiskebåtar, piratbåtar och vanlig båtar. Vi gick en trapp upp med levande ljus utmed trappstegen, satte oss ner och beställde in en varsin öl av det lokala märket Celtia. Efter 5 minuter kommer kyparen fram med ett stort fat med färsk fisk och levande skaldjur. Vi fyra beställde in fyra helgrillade fiskar samt en hummer och en plattnacke (vet ej vad de heter).

Till förrätt beställde vi in den Tunisiska förrättsspecialiten Brick, som är en friterad vårrulle fylld med tex. tonfisk.
Se recept:http://www.matklubben.se/recept/brick_60285.html

Jag tänkte att det här kan inte bli billigt för fyra personer inkl. 8 öl och två flaskor rött.

Men när notan kom in så blev jag glatt överraskad, notan stannade på 150 TDN (810 SEK).

Tänk om vi kunde ha dessa priser i Sverige!

/Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0