Fredagsmiddag med frun

Då har jag lagat mat igen. Tycker själv att det blev en gastronomisk upplevelse i gommseglet.
Jag besökte i fredags ICA Ekängen för att köpa lite kött. De brukar ha fint kött och mycket vilt men det hade de inte denna gång men en fin mittbit oxfilé slank ner i korgen (tänker inte berätta vad den kostade). Köpte även parmaskinka direkt från delikatessdisken, vilken skillnad det är på den och den som man kan köpa i vacumförpackning. Och det bästa av allt är att den har ett lägre pris än den som redan är förpackad.

Så hem glad som sjutton, nu är middagen komponerad igen.

Förrätt: Parmaskinka på en bädd av toscansk sallad, serveras med rostade pinjenötter samt basamicocreme
Varmrätt: Grillad tournedos serveras med grillade tomater och en kantarellrisotto med västerbottenost.

Dryck till menyn: Terre dei Volsci, Velletri



Det var allt för nu!
Jonas


Kommentarer
Postat av: Annika

Ojjj vilken god middag!! Jag måste absolut göra risotto,vet inte varför men det är nåt jag inte gör??? Men nu blev jag inspirerad!! Kram på er!!

2010-02-28 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0