....stanna... lyssna...

Stanna upp och lyssna...

kan du höra våren? Det gör jag, jag hör fåglar kvittra. Jag ser fjärilar och humlor flyga förbi. På marken ser jag att det rör sig, där tar sig myror och spindlar fram. Ännu kan jag skymta lite snö under granarna i skogen men det mesta är borta. Ännu ligger isen på sjön, men det öppnar sig mer och mer inifrån land för var dag som går. Det blir mörkare på isen och mer vatten sipprar fram. Det känns att våren har kommit, solen skiner på min vinterbleka hud och gör den rosig och vacker. Äntligen! Jag kan känna det i luften, dofter från grillar som tänds på grannarnas uteplatser. Det känns bra helt enkelt!

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0