Långpromenad i landsbygden med shopping som mål

Förutom att träffas och umgås så hade Jonas & Jögge ett stort projekt för sig (ja svärfar var också involverad), bygge av förråd. När vi kom ner på långfredagen, byggde karlarna och jag och Carina hade också fullt upp med:

Solen sken och vi parkerade oss på altanen med solbrillor på.


Påskaftonen tog jag & Carina en långpromenad ut på bygden i Ljusfallshammar, märkligt vad mycket man missar när man susar förbi i bilen. Många fina hus och ett skön lugn fanns över nejden och en lång trevlig pratstund. Vårt mål var en nyöppnad heminredningsbutik som var inredd i en lada. På vägen slank vi in i en trevlig butik som hade öppet http://traotextil.dyrkell.com. Där fanns mycket luffarslöjd och fina ljuslyktor och det bästa av allt till humana priser! Så har du vägarna förbi Ljusfallshammar så måste du stanna till där. Utflykten tog cirka två och en halv timme fram och tillbaka (13000 steg!!), med lite finshopping. På vägen tillbaka skymtade vi något i dikeskanten, vi gick vidare men så kom vi på vad var det där?? En gammal vacker stenmortel blev ett vackert stilleben på svägerskans trapp:


En annan vacker tingest som införskaffades var denna:


Själv kom jag äntligen (som jag har letat!!) över krokar som jag ska sätta upp i vårt dressingroom där jag kan hänga mina halsband, när den är uppe återkommer jag med bilder. Köpte också en vacker krona som ska pryda bordet i vår paviljong till sommaren.

/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0