Förrådsbygge och påskmat

Länge sedan jag skrev nu. I helgen har vi varit i Annsjön hos brorsan och hans familj. Vi har självklart ätit god mat . Premiärgrillat kött för säsongen. Det bjöds på fläskfile och kycklingfile. Brosan utmanade mig i marinadtävling. Jag tog och gjorde kycklingmarinaden innehållande olja, soya, vitlök, färsk rosmarin och salt, peppar. Brorsan gjorde marinaden till fläskfilen, vet ej vad han hade i men den blev grymt god. En sak vet ag att han hade i och det var en present som jag har gett honom tidigare, min egen tillverkad peperoncinoolja. Jag måste erkänna att han vann marinadtävlingen. Har dessvärre inga kort på denna kväll.

Syftet var med besäket givetvis att fira påsk med brorsan och hans underbara familj men även hjälpa honom att resa ett nytt uteförråd från grunden, för det gamla förrådet ska sedan bli gäststuga  och den ska vi använda framöver, så jag tycker det börjar bli lite bråttom med detta så det är klart till vecka 30 när jag och Louise ska ha semester. 

   

Det blev mycket byggsnack, 4 tumsspik, cc 60 mm. Även hur bra vi är och att vi kanske skulle öppna en byggfirma Bröderna Brothers men vi är rädda för Ekdahl och Timell, så det blir nog inget.

Och nu till den goda maten:

   

God frukost ett måste när vi skulle kroppsarbeta, hemgravad lax, trad. ägghalvor.


Idag på påskdagen fyllde Brorsan år och Mor kom och bjöd på mat: Kåldolmar, sås, potatis, rårörda lingon och egeninlagd saltgurka. GRYMT GOTT! TACK MOR OCH GRATTIS ÄNNU EN GÅNG BRORSAN!


/Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0