Avskedspartaj på gamla jobbet

Igår var det avtackning på gamla jobbet med Hollywoodtema, det var mycket leopardmönstrat vill jag lova. Det var kul att se alla gamla jobbarkompisar, synd att inte alla kunde vara med. Själv körde jag med zebrarandigt, vilket var min tolkning av hollywood. Det var quizz, charader och vinlotteri. Jag hade tur och fick med mig tre flaskor hem, en bra fest när man har med sig mer hem än när man gick ;)
Jag fick en rosa blomma och presentkort på Hälsostudion, Tack så mycket!

Idag hade jag och maken en mysfrukost innan han var tvungen att dra upp till Stockholm och jobba vidare. Efter frukost var jag ute i trädgården och krattade lite. Såg att Fänrikshjärtanen har kikat fram, gullvivorna likaså! Men även såg jag att det var mycket mossa i gräsmattan på baksidan, som vanligt. Det är för skuggigt, får väl ta ställning till om den ska vara mossig eller och vi ska antimossgreja. Jag gissar att Jonas vill ha bort mossan, helst ska väl där vara singelklippt som på en green. Det får bli ett senare projekt. Funderar om det börjar bli dags att slänga på lite kogödsel i häcken och på rabatterna? Eller vänta ett tag till?

Det verkar som vintern har gått hårt åt rosorna, hoppas att de tar sig. Vi satte röda Ingrid Bergman rosor första sommaren vi bodde i radhuset alltså två år sen. Förra sommaren började de ta sig, så jag hoppas att de är i nån form av vinterdvala fortfarande. Är inte så bra på rosor ännu, men får lära mig med tiden. Det är väl dags för dem att få lite ny och god jord med. Önskar lite skönare väder till nästa helg, då ska den ägnas i trädgården.

På framsidan har redan krokusarna blommat över, nu tar scilla och påskliljor över. Tyvärr ser det lite skräpigt ut med alla blast(heter det så??) som ska växa klart.

Det är härligt när det växer så att det knakar så här års!
/Louise

Kommentarer
Postat av: Tessan

Åååhh, vad jag hade velat vara med på festen! Inga skandaler o väldigt tidigt hörde jag! Det är tydligt att jag behöver vara med o styra upp det hela!

Saknar dig, min vän, men håller koll på dig här emmelanåt!

Kram/Tessan

2010-04-24 @ 21:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0