askmoln=gräsänka eller snarare askänka

Tänk att Eyjafjallajökull så långt bort som på Island ställer till problem här hos oss. Jonas lär jag inte se på ett tag, han blev kvar i stockholm, dock inte på grund av inställda tåg utan inställda flyg och researrangörstrubbel. Hörde ifrån han ikväll då lät han inte riktigt avslappnad, mycket att stå i nu... Kom igen älskling! 

Mor och far skulle komma hem imorgon, men det lär väl dröja ett tag till. De är fast i Portugal jag hoppas de slipper sitta och häcka på flygplatsen bara. Själv får jag hänga med katterna ett tag till.

Trots att den ställer till besvär så tycker jag att Eyjafjallajökull är ett vackert namn, det låter lite mystiskt och mytomspunnet på något vis. Fast det är klart, det är nog många som inte alls tycker namnet klingar bra vid det här laget. Såg ett reportage från Arlanda nyss, det var helt folktomt skrämmande. Att det 2010 måste stängas av så pass stort luftrum på grund av ett askmoln, jag trodde att tekniken var bättre. Hörde att askan skulle antagligen inte vara farligt för oss människor Om det inte kommer för nära marken, det låter väl betryggande.. Nerå ingen idé till panik, det är bara att hela nordens befolkning ställer sig med näsan norrut och börjar blåsa bort askmolnet, kanske Carola kan sponsra med sin stora fläkt?? Sedan är saken biff och flygtrafiken är igång på ett kick. Slut på tankesmedjan för idag.
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0